Docierają do nas kolejne sygnały o nieprawidłowościach związanych z przyjmowaniem wniosków „Rodzina 500+”. Tym razem w Katowicach urzędnik miał odmówić przyjęcia wniosku bez podanego numeru konta bankowego.
Interweniujemy w kolejnej sprawie związanej z programem. Napisała do nas kobieta z Katowic, która twierdzi, że nie mogła złożyć wniosku bo nie godziła się na podanie swojego konta bankowego. Oto jej list:
„Jestem z Katowic i nastąpił podobny przypadek co w Łodzi. (…) Zadzwoniłam do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej (…), pani urzędniczka odparła, że jest to wykluczone abym mogła uzyskać pieniądze w kasie. Zaproponowałam, że chcę, aby był to przekaz pocztowy, również jest w Katowicach niedopuszczalne, tylko dla inwalidów. Musze założyć konto. Powiedziałam, że nie chcę i nikt nie ma prawa mnie do tego zmuszać, odparła, że mam założyć u kogoś innego. Proszę o pomoc.”
Sprawdzamy przedstawioną sytuację, a jeśli okaże się prawdą przedstawimy ją w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Cały czas czekamy na sygnały o nieprawidłowościach i przypominamy, że zgodnie z wytycznymi ministerstwa osoby zgłaszające wnioski nie muszą podawać w nich numerów kont.
Dziennikarzy zainteresowanych sprawą prosimy o kontakt.
Podobny problem wystąpił w Łodzi: http://cbś.com.pl/aktualnosci/264-nie-chcesz-nie-podawaj-konta-do-500